دسته‌ بندی مقالات

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فهرست محتوایی مطالب

در دنیای الکترونیک امروزی، مصرف کنندگان و خریداران محصولات، دیگر محدود به مکان جغرفیای نیستند. با توجه به افزایش مشکلات زندگی شهری نیز آن‌ها ترجیح می‌دهند که بجای طی مسافت‌های طولانی و تحمل گرما و ترافیک خرید‌های خود را بصورت اینترنتی و با شرایط بهتر و راحت‌تر انجام دهند لذا فروشگاه‌ های اینترنتی رقیبی سخت برای فروشگاه های سنتی شدند….

البته راه اندازی فروشگاه اینترنتی نه فقط برای مصرف کنندگان بلکه برای کسب و کارها هم مزایای زیادی دارد. امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و فضاهای مجازی تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر روش‌های خرید سنتی پاسخگو نبوده و حضور در دنیای اینترنت و داشتن کسب و کاری آنلاین برای معرفی برند و محصول شما و در نتیجه فروش آن بدون محدودیت جغریافیایی امری مهم و ضروری است.

تاریخچه فروشگاه‌های اینترنتی در ایران به ابتدای دهه ۸۰ و تاسیس فروشگاه دیجی کالا برمی‌گردد که جز اولین فروشگاه‌های اینترنتی ایران محسوب می‌شد. در آن زمان اصلی‌ترین مشکل مردم اعتماد به این فروشگاه‌ها بود که با گذشت زمان و انجام تدابیر لازم از طرف فروشگاه‌ها و خریداران این مشکل تا حدود زیادی حل شده است.

تا اینجای کار همه چیز بسیار خوب و راحت بنظر می‌رسد ولی تمام ماجرا این نیست! راه اندازی فروشگاه اینترنتی چالش‌های مخصوص به خود را دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها میردازیم.

چالش اول : انتخاب محصول مناسب برای فروش

انتخاب محصول مناسب برای فروش در راه اندازی فروشگاه اینترنتی

یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها انتخاب محصول مناسب است چراکه باید بسیاری از فاکتورها درنظرگرفته شود. ازجمله فاکتورهایی که باید برای انتخاب محصول مناسب برای فروش اینترنتی در نظرگرفته شود: شرایط نگهداری محصول، میزان سوددهی این محصول، علاقه شما به فروش این محصول و شناخت کافی از آن، نحوه بسته‌بندی و ارسال محصول و بسیاری موارد دیگر که باید در انتخاب محصول مناسب حتما آن‌ها را در نظر بگیرید.

چالش دوم: تعیین بازار هدف

تعیین بازار هدف در راه اندازی فروشگاه آنلاین

بعد از گذراندن مرحله انتخاب محصول، نوبت به تعیین بازار هدف می‌رسد .چراکه امروزه بازاریابان بزرگ جهان معتقدند که شما اگر بخواهید که محصولی به فروش برسانید که خریداران آن کل افراد جامعه باشند به مشکل خواهید خورد` لذا تعیین بازار هدف و مشخصات خریداران هدف شما از جمله سن، جنسیت، محل سکونت، میزان درآمد و… می‌تواند برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما بسیار کمک کننده باشد.

چالش سوم: روش مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

با توجه به گسترش روش‌های راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب بهترین روش با توجه به شرایط فروشگاهی که مورد نظر شماست و همچنین شرایط مدیریت آن فروشگاه امری بسیار مهم است که بهتر است شما این کار را به یک متخصص بسپارید تا بتواند علاوه بر پیشنهاد بهترین روش راه‌اندازی فروشگاه برای شما، تمام کارهای جانبی آن مانند طراحی فروشگاه، انتخاب و خرید هاست و دامنه و سایر کارهای تخصصی را برای شما انجام دهد تا در آینده مشکلی در این زمینه نداشته باشید.شما می‌توانید از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت فروشگاهی شرکت وب اندیشان در این زمینه بهره بگیرید.

چند نکته مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی یک شغل تمام وقت یا پاره وقت

تصور اکثر افراد این است که داشتن فروشگاه اینترنتی می‌تواند به عنوان شغل دوم آن‌ها بوده و روزانه چند ساعت کار برای آن کافی خواهد بود. در حالیکه این طر فکر کاملا اشتباه است! یک فروشگاه اینترنتی صرف نظر از بزرگ یا کوچک بودن آن، اگر بخواهد فروش مرتب داشته و پیشرفت کند نیازمند صرف انرژی و وقت زیادی است و راه اندازی آن از داشتن یک کسب و کار سنتی بسیار پر دردسرتر است.

فروش تخصصی

اکثر افراد خواستار داشتن فروشگاهی کلی مانند دیجیکالا هستند که زودتر موفق شوند. در حالیکه این تصور کاملا اشتباه است! و افردیکه محصولات تخصصی و خاصی را می‌فروشند زودتر معروف شده و به فروش بیشتر می‌رسند.

زیرساخت فروشگاه اینترنتی خود را جدی بگیرید و از شرکت‌های متخصص کمک بگیرید

فروشگاه اینترنتی مانند یک وبسایت ساده براحتی قابل تغییر و انتقال نیست. لذا شما اگر می‌خواهید که یک فروشگاه اینترنتی خوب و متناسب با نیاز خود داشته باشید که بعدها کمترین دردسر را از لحاظ زیرساخت و فروشگاهی متحمل شوید باید هزینه زیادی برای آن صرف کرده و همچنین از شرکت‌ها و افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا آن‌ها سیستمی دقیقا منطبق بر نیازهای شما برایتان پیشنهاد و طراحی کنند.

داشتن تیم خوب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برخلاف فروشگاه‌های سنتی، شما برای فروشگاه اینترنتی خود نیاز به افراد متخصص در هر زمینه خواهید داشت. چراکه مدیریت سایت و پشتیبانی آن و همچنین وارد کردن محصولات به سایت هرکدام نیازمند فردی متخصص هستند. علاوه بر آن داشتن عکس‌های منحصربفرد و اختصاصی به زیبایی و جذابیت و در نتیجه دیده شدن محصول شما کمک می‌کند، پس به یک عکاس هم نیاز دارید!

علاوه بر همه موارد گفته شده، تبلیغات و بازریابی درست و کارآمد نیز در فروش شما بسیار موثر خواهد بود. البته شما می‌توانید بخش عظیمی از این کارها را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مانند وب اندیشان بسپارید.

به عنوان جمع‌بندی و سخن آخر میتوان گفت که راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌تواند برای کسب و کار و درآمد شما بسیار مفید و کمک کننده باشد اما به شرطی که موارد گفته شده را درنظرگرفته و اقدامات لازم برای پیشرفت آن را انجام دهید. در صورت نیاز می‌توانید از متخصصان ما در این زمینه در وب اندیشان کمک گرفته و اولین مشاوره را رایگان از ما هدیه بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up